۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب جمعه سامان: معلم نمونه، معلمی است که سوز و گداز انسان سازی داشته باشد

آوریل 29, 2016 در 15:21 توسط

امام جمعه شهرستان سامان گفت: انسانهای موفق، موفقیت خود را مدیون معلمان خود می دانند و افرادی هم هستند که سرخوردگی و شکست های زندگی شان را ناشی از برخورد بد معلمان می دانند و معلم نمونه، معلمی است که سوز و گداز انسان سازی داشته باشد عاشق تربیت شاگرد باشد.

mp2 (Copy)

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، حجت الاسلام و المسلمین محسن ملک پور شهرکی در خطبه های این هفته نماز جمعه سامان ضمن سفارش نمازگذاران به رعایت تقوای الهی، به فرا رسیدن 27 رجب سالروز مبعث نبی مکرم اسلام (ص) اشاره کرد و با بیان اینکه خداوند متعال پیامبرش را به عنوان رحمت برای جهانیان مبعوث کرده است اظهار داشت: همه وجود پیامبر ما محبت و رحمت است؛ اگر می خواهید 14 معصوم را معرفی کنید، بگوئید 14 معصوم یعنی ظهور محبت و رحمت.

وی محبت و رحمت را به عنوان یکی از ویژگی های بارز پیامبر خدا (ص) را برشمرد و خاطر نشان کرد: خداوند متعال در سوره مبارکه انبیاء آیه 107 به پیامبرش فرمود « وَ ما اَرسَلناکَ الّا رحمهً للعالمین» ما تو را جز رحمت برای جهانیان نفرستادیم. اصلا وجود پیامبر برای همه عالم رحمت است.

حجت الاسلام ملک پور در ادامه افزود: پیامبر اسلام (ص) مقام اول را در عالم کسب کرده است و آن بدان معنی است که در درجه مقام بندگی قرار دارد و رتبه اول در عالم هستی و در همه قرون و اعصار و نیز در بین همه انبیا و اولیای الهی می باشد.

امام جمعه شهرستان سامان در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن 25 رجب سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع) اشاره کرد و ضمن تسلیت پیشاپیش این روز به نمازگذاران و امت خداجوی، توصیه به تقوا را از منظر بیانات گوهربار این امام همام به نمازگذاران داشت که می فرمایند: «مَثَلُ الدُّنْیَا مَثَلُ مَاءِ الْبَحْرِ کُلَّمَا شَرِبَ مِنْهُ الْعَطْشَانُ ازْدَادَ عَطَشاً حَتَّى یَقْتُلَهُ» (دنیا همچون آب شور دریاست که هر قدر انسان بیشتر بنوشد عطشش بیشتر می شود و سرانجام او را خواهد کشت(.

وی در این راستا افزود: سرگرمی ها و لذت های مادی دنیا غالباً انسان را غافل می کند برای هشدار به افراد غافل و بی خبر و حتی مومنان آگاه در قرآن و روایات مثل های زیادی آمده است که یکی از آنها این روایت زیباست که دنیا را به آب دریا که شور است تشبیه نموده است.

خطیب جمعه سامان در بخش دیگری از سخنان خود، 11 تاردیبهشت ماه به سالروز جهانی کار و کارگر اشاره کرد و ضمن تبریک این روز به کارگران زحمت کش ابراز داشت: کار نوعی جهاد در راه خداست؛ تلاشی که مسلمان در راه اداره زندگی خود و خانواده اش انجام می دهد از بهترین عبادت هاست.

وی در ادامه افزود: در شرافت و افتخار کارگران همین بس که پیامبر اکرم (ص) آن را بزرگ داشته است و احترام کرده اند.

حجت الاسلام ملک پور به دیدار چند روز گذشته کارگران با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: رهبری معظم از کارگران تجلیل کردند و آنان را ستون فقرات جامعه برشمردند و بیان داشتند که اگر آنها نباشند کشور فلج می شود.

وی افزود: در تحقق اقتصاد مقاومتی هم کارگران نقش مهمی دارند؛ پیشرفت و توسعه فردای ایران مرهون بی دریغ کارگران زحمتکش است. لذا ضروری است دغدغه ها و مشکلات کارگران بزرگوار مورد بررسی قرار گیرد و برای رفع این مسائل برنامه ریزی های جامع و کلی صورت بگیرد و از همین جا از تمامی کارگران تشکر می کنم.

امام جمعه شهرستان سامان در بخش دیگری از سخنان خود به 12 اردیبهشت ماه سالروز شهادت علامه استاد مرتضی مطهری و مصاف آن با گرامیداشت روز معلم و روز عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج اشاره کرد و ضمن تبریک روز معلم به معلمین و فرهنگیان گرامی، افزود: کاری که در آموزش و پرورش صورت می گیرد، جهادی که یک معلم انجام می دهد بسیار ارزشمند است. عزت مادی، سعادت معنوی، پیشرفت سیاسی، پیشرفت علمی و در کل آبادانی دنیا و به تبع آن آخرت به یک معلم بر می گردد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: هدف از بعثت رسول اکرم (ص) هدایت مردم به سوی خدا بوده است، معلم هم به پیروی از رسول خدا (ص) شاگردانش را به سوی هدایت و نور دعوت می کند آنها را از تارکی نجات می دهد که این بسیار ارزشمند است.

حجت الاسلام ملک پور در این راستا به سوره مبارکه علق در بین نمازگذاران اشاره کرد و اظهار داشت: در سوره علق خداوند خود را معلم می خواند لذا معلمی شأن و منزلت بالایی است  از آن طرف شاگردان هم به خاطر نفوذ روحی و معنوی معلم تاثیرات زیادی را از معلم می گیرند که گاهی سرنوشت ملتی را تغییر می دهند.

وی افزود: انسانهای موفق، موفقیت خود را مدیون معلمان خود می دانند و افرادی هم هستند که سرخوردگی و شکست های زندگی شان را ناشی از برخورد بد معلمان می دانند و معلم نمونه، معلمی است که سوز و گداز انسان سازی داشته باشد عاشق تربیت شاگرد باشد.

خطیب جمعه سامان در بخش دیگری از سخنان خود به فراموشی سپردن دو فریضه ی امربه معروف و نهی از منکر در اوضاع جامعه اشاره کرد و اذعان داشت: الان برخی منکرات را به عنوان معروف به خورد مردم می دهند و برعکس معروف ها را منکر می شمارند آن هم با ژستی اتو کشیده و روشنفکر مآبانه ، دارند در بعضی روزنامه ها و مجلات به صورت مرموز حریم شرع را می شکنند و بی پروایی و بی حیایی را عادی سازی جلوه می کنند از آن طرف هم فضای مجازی و ماهواره و اینترنت هم در پیکارند و برخی هم که با جسارت و لجاجت ناتوی فرهنگی و تهاجم فرهنگی را توهم می خوانند!!! چه کسی می گوید تهاجم فرهنگی است؟؟؟!!!!.

وی در ادامه یادآور شد: در این اوضاع، طبیعی است که خیلی ها جسارت پیدا می کنند آلودگی های صوتی، کشف حجاب در خودروها با با پوششی زننده ، مجالس عروسی آنچنانی یا اینکه بیایند یک سری سگ با خودشان همراه کنند حالا توی ماشین یا جای گردشی و بیایند این کارها را عین فرهنگ تلقی بکنند که همه این ها دور از شان یک جامعه اسلامی است و تعجب ما از آن مسئولی است که در برابر قرآن، در برابر وجدان عموم مردم مسلمان و پاک سرشت ایران اسلامی سوگند خورده و قسم خورده که از آرمان های دینی، اخلاقی، فرهنگی و انقلابی حمایت کند و آنها را پاس بدارد، می آید و حاضر می شود برای رونق بازار سیاست و جلب رای و نظر طیف های خاصی از مردم حریم خصوصی و عمومی را قاطی کند و به جای ملاحظه و تعصب نسبت به فرهنگ عمومی و خواست اکثریت متدین و انقلابی حرفهای ناصوابی به زبان می آورد؛ بر این اساس چه انتظاری از بیگانه پرستان است و درست در آن موقعی این حرفها زده می شود که بسیاری از جوانان پرشور و با انگیزه در همایش معنوی اعتکاف هستند و افرادی که در جامعه حریم شکنی می کنند و بدون توجه به فرهنگ غالب و اعتقادات اکثریت مردم با لجاجت و خوی شیطانی دست به هنجار شکنی می زنند این ها بی فرهنگ ترین انسان ها باید شناخته شوند.

امام جمعه شهرستان سامان در ادامه اظهار داشت: این شهرستان به دلیل آنکه یک شهرستان گردشگری است و با این امورات درگیر است توجه ویژه مسئولان را لازم دارد هم در بحث گردشگری و هم در بحث اماکن و اجاره های ویلاها و سوئیت ها باید با دقت همه این موارد را رصد کنند و همین جا از نیروی انتظامی تشکر می کنیم و انتظار داریم قاطعانه به وظایف قانونی خودشان عمل کنند و ما می دانیم که نسبت به کار خودشان توجیه هستند و مجریان طرح امنیت اخلاقی بر این واقف هستند که اگر با زبان نرم و لین و از سر صدق و خیرخواهی رسالت خود را انجام دهند قطعاً مورد اقبال همگان قرار می گیرند و بلکه حمایت و تشویق آحاد مردم را خواهند داشت.

حجت الاسلام ملک پور در بخش دیگری از سخنان خود به حضور مدیر کل اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری در جمع نمازگذاران سامانی اشاره کرد و خاطر نشان کرد: در طول یک سال و اندی که بنده در شورای آموزش و پرورش حضور دارم مسائلی مطرح شده و هنوز حل نشده نکته اول اینکه ۷۰ واحد آموزشی ما در شهرستان داریم که اکثر آنها تخریبی اند و نیاز به کمک دارند، دومین نکته که مشکل اساسی است و باید ان شاء الله فوری حل بشود بحث آموزشگاه معارف سامان است که این آموزشگاه تنها مدرسه راهنمائی دولتی شهرستان است که در این مدرسه مشکل فضای آموزشی داریم. سومین نکته در شهرک ابوذر سامان مسکن مهرهایی ساخته شده مردم کم کم در آنها مستقر شده اند و با توجه به اینکه بسیاری مشکلات مالی دارند نیاز است توجه ویژه بشود و یک فضای آموزشی برای آنها مد نظر قرار بگیرد. نکته  چهارم در بارندگی های اخیر در شهر و روستا حصار برخی از مدارس تخریب شده نه آموزش و پرورش پول دارند برای تعمیر و نه اولیا. نکته پنجم که دارای اهمیت بسیاریست آن است که اکثر مدارس ابتدائی ما مختلط اند دختر و پسر با هم ، که نیاز است نسبت به تفکیک سرویس های بهداشتی آنها اقدامی شود و اگر نمی توانیم مدرسه بسازیم از بودجه تعمیرات از پول مقاوم سازی عنایتی شود که اکثر این مشکلات حل شود و انتظار داریم مدیریت محترم آموزش و پرورش شهرستان سامان و با عنایتی که حضرتعالی دارید در شروع سال جدید تحصیلی مشکلات به حداقل برسد.

انتهای پیام/

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه شهرستان سامان

 

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *